کد خبر: 84525

بعد از ۱۵ سال وقفه؛

سریال شهید صیاد شیرازی یک گام به تولید نزدیک شد 

علی‌اصغر جعفری معاون هماهنگ‌کننده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس درباره ساخت سریال شهید صیاد شیرازی و شهید باقری، توضیحاتی ارائه کرد.

علی‌اصغر جعفری، معاون هماهنگ‌کننده و امور استان‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  درباره دلیل این موضوع که سال‌هاست می‌گویند برای سریال شهید صیاد شیرازی در حال تحقیق و پژوهش هستیم ولی به مرحله تولید نرسیده پاسخ داد و گفت:  «سریال شهید صیاد شیرازی بیش از ۱۰، ۱۵ سال مطرح است و سه بار تاکنون نوشته شده و با تهیه‌کننده قرارداد بسته شده است. اما فیلمنامه موردنظر از درون آن پژوهش‌ها و تحقیق‌ها و نگارش‌ها درنیامد.»

*یا فیلمنامه مورد رضایت خانواده شهید نشد و یا همرزمان و برخی اوقات هم هر دو نپذیرفتند. در واقع آن صیاد شیرازی که حضرت امام(ره) و حضرت آقا از ایشان یاد می‌کنند از درون این فیلمنامه و پژوهش‌ها و نگارش‌ها بیرون نیامد.

*جالب است بدانید رهبری معظم انقلاب در جلسه‌ای که گزارش سریال شهید صیاد شیرازی را خدمت ایشان ارائه دادند فرمودند اگر سریال صیاد خوب درست شود هم انقلاب خوب معرفی می‌شود و هم دفاع‌مقدس.

*این روزها سریال با تیم جدیدی پیش می‌رود که دوباره بازنویسی و تحقیقات را انجام می‌دهند. جلساتی با همرزمان و خانواده برگزار شده و امیدواریم ان‌شاءالله تجربه ششمی که در بحث فیلمنامه پیش می‌بریم به ثمر برسد.

*تیمی که این روزها درگیرِ سریال شهید صیادشیرازی است با اعتقاد آمدند و عشقی به شهید صیاد دارند؛ احساس می‌کنیم با قبل شرایط متفاوت باشد. پیش‌بینی ما این است که بالأخره سریال به جایی برسد و جلوی دوربین برود. در بحث انتخاب کارگردان پیش رفته‌ایم و مشغول شده‌اند و بازنویسی کار را پیش می‌برند.

منبع: تسنیم